InPostInPost

Ciesz się prezentami na czas

Świąteczne podarunki zamawiaj z InPost

Wy - czekaliście na wyjątkowy, świąteczny czas. My - rozwijaliśmy sieć Paczkomatów i Punkt Obsługi Paczek. Wszystko po to, aby Wasze zakupy dotarły do Was równie szybko jak zawsze - bez względu na mrozy, zawieruchy i… Paczkomaty wypełnione prezentami po brzegi.

Jak przygotowaliśmy się do świątecznego peaku? *

2700 PACZKOMATÓW

Tyle Paczkomatów jeszcze nigdy nie było - wszystkie gotowe na przyjęcie Waszych paczek.

AŻ 1250 PUNKTÓW ODBIORU

1250 Punktów Obsługi Paczek, które posłużą jako wsparcie dla Paczkomatów.

PACZKOMATY MOBILNE

Podobnie jak w zeszłym roku Mobilne Paczkomaty będą czekać w pogotowiu. Dzięki nim możemy przekazać Twoją przesyłkę nawet wtedy, gdy Paczkomat docelowy jest przepełniony.

*Peak (j.ang. “szczyt”) - tak w branży e-commerce nazywamy ten czas w roku, kiedy nadawane i odbierane są rekordowe ilości paczek.

Nie czekaj na wolną skrytkę! Przekierowanie paczki paczkomatowej
do POP

Aby mieć pewność, że każdy będzie mógł bez przeszkód odebrać swoje paczki w najgorętszym przedświątecznym okresie - bez potrzeby czekania aż w Paczkomacie zwolni się skrytka - przygotowaliśmy 1250 Punktów Obsługi Paczek (POP). To właśnie do POP-u skierujemy paczki, które nie zmieściły się do Paczkomatu. Paczka umieszczona w POP będzie czekała na odbiór przez 48 godzin.

Zobacz, jak wygląda POP

Jak na tym skorzystasz?

Nie czekasz na wolną skrytkę

Wiemy, że zależy Ci na czasie. I właśnie dlatego nie pozwolimy Ci czekać! Kiedy Paczkomat będzie pełny i kurier chwilowo nie będzie miał możliwości umieścić w nim paczki, trafi ona do najbliższego Punktu.

Dogodne godziny otwarcia

Paczkomaty to przede wszystkim wygoda - nadajesz i odbierasz kiedy chcesz. To właśnie odpowiednio korzystne godziny otwarcia były dla nas kluczowe przy wyborze Punktów.

Godziny otwarcia POP-ów sprawdzisz na mapie poniżej. W tym celu wyszukaj Punkt, który Cię interesuje i kliknij w “Szczegóły”.

Punkty blisko Ciebie

Paczkomat w okolicy pracy lub mieszkania to nie lada gratka. Wiemy, jak ważny jest dla Ciebie odbiór “po drodze”. Dlatego nasze Punkty zawsze będą znajdować się blisko wybranego przez Ciebie Paczkomatu.

FAQ

Czym jest POP? POP czyli Punkt Obsługi Paczek to miejsce, które służy jako “wirtualny Paczkomat”. To najczęściej sklep lub punkt usługowy, do którego kierujemy paczki, które powinny trafić do odbiorców nawet pomimo przepełnienia Paczkomatu. POP-y mają dogodne godziny otwarcia, które sprawdzisz na mapie powyżej. W tym celu wyszukaj Punkt, który Cię interesuje i kliknij w “Szczegóły”.
W okresie przedświątecznym ilość nadawanych i odbieranych przesyłek wyraźnie wzrasta. Czasem może skutkować to przepełnieniem wcześniej wybranego przez Ciebie Paczkomatu, a w efekcie - niemożnością umieszczenia paczki w maszynie przez kuriera. Jeśli Twoja paczka została przekierowana do POP bądź innej znajdującej się w pobliżu maszyny, oznacza to, że Twoja paczka „nie zmieściła” się w Paczkomacie docelowym. A my - nie chcąc przedłużać czasu jej doręczenia - postanowiliśmy skierować ją do Punktu bądź innego Paczkomatu, w którym z łatwością ją odbierzesz.
Odbiór paczki w POP-ie jest równie prosty jak odbiór paczki w Paczkomacie. Wszystko, czego potrzebujesz to numer telefonu i 6-cyfrowy kod, który otrzymujesz e-mailem i SMS-em - ten sam, którego używasz do odbioru paczki w maszynie.
Przesyłka umieszczona w POP-ie czeka na odbiorcę przez 48 godzin, a jej odbiór odbywa się w godzinach funkcjonowania danego Punktu. Paczka nieodebrana w tym czasie wraca do Oddziału, gdzie poczeka na odbiór przez kolejne 3 dni.
Tak, to możliwe. Jeśli wybrany przez Ciebie Paczkomat cieszy się dużą popularnością i może brakować w nim miejsca, wyślemy do Ciebie e-maila i sms-a z informacją, że Paczkomat, który wybrałeś, często bywa przeciążony. W związku z tym, istnieje prawdopodobieństwo, że Twoja paczka zostanie przekierowana do POP-u lub innego Paczkomatu. Wszystko po to, aby przesyłka dotarła do Ciebie jak najszybciej. Jeśli jednak nie wyrażasz zgody na ewentualne przekierowanie, możesz z niego zrezygnować, klikając w specjalny link, który znajdziesz w mailu i SMS-ie. Na Twoją decyzję czekamy do końca dnia, w którym dostałeś taką wiadomość. Pamiętaj jednak, że rezygnacja z możliwości przekierowania paczki, może wydłużyć czas jej dostarczenia.
Zarówno SMS-a jak i e-maila wysyłamy, gdy Klient zamówi paczkę do Paczkomatu, który w danym momencie jest przepełniony. Jeśli wybrałeś taki Paczkomat, otrzymasz od nas informację o możliwym przekierowaniu. Jednak może zdarzyć się nadzwyczajna sytuacja, gdy z jakiejś przyczyny, niezależnej od nas, paczka nie będzie mogła zostać umieszczona w Paczkomacie, który wybrałeś. W takim przypadku nie dostaniesz pierwszego maila/smsa z informacją o przepełnieniu, ale zostaniesz poinformowany, gdzie Twoja paczka została przekierowana.